samenvatting 6 geheimen van overtuigen

10 Beste Ideeën l Invloed: De Psychologie Van Overtuigen

De Sociaal Meesterschap Videotraining: 

[Gratis 3-Delige Videotranig]
Meld je aan en ontvang de exclusieve 3-delige Sociaal Meesterschap vidoetraining gratis in je mail!
Ik ben erbij!
Ik weet zeker dat je dit gaat waarderen!

Wat als ik je vertelde dat er drie manieren waarmee je sneller mogen, je meer laat verdienen, je mensen overtuigd tot jouw manier van denken en oplichters ontmaskert.

Wil je weten welke dat zijn?

In deze video behandel ik 10 van die manieren genaamd “wapens van invloed”, die wanneer je ervan af weet in je voordeel werken en zo niet in je nadeel werken.

Dat is wat we behandelen in deze maand boekreview Invloed: de psychologie van overtuiging ofwel 6 geheimen van overtuigen.

Invloed: De Psychologie Van Overtuigen Samenvatting

Dit is een boek met allerlei psychologische trucs en technieken die je kunt gebruiken om te beïnvloeden en op jezelf gebruikt kunnen worden om beïnvloedt te worden.

Notitie: Abonneer en notificeer om geen upload te missen en laat me ook je favoriete idee weten hierbeneden in de opmerkingen sectie.

Idee #1: Sociale bewijslast

Sociale bewijslast is een wapen van invloed die constant om ons heen te zien is.

Niets beweegt mensen meer dan een groep mensen.

Voorbeeld: straat muzikanten die mensen bijeen roepen om om hun act heen te gaan staan omdat ze weten dat als er een groep mensen bij elkaar hebben die vanzelf een grotere groep aantrekt.

Een wat meer persoonlijk voorbeeld is een social media account met reisfoto’s met enorm veel volgers, likes en comments en een account met minder volgens maar net zulke mooie foto’s…

Idee #2: Het creëren van schaarste

Een van de meest krachtige verkooptechnieken die er bestaat is het creëren van een gevoel van schaarste.

Bijvoorbeeld: booking.com is enkel en alleen op conversie gericht door te zeggen laatste 3 kamers beschikbaar, zo vaak geboekt vandaag.

Deze methode zijn enorm effectief om mensen over de streep te trekken.

Idee #3: Gelijkgestemdheid

We voelen ons aangetrokken tot mensen die we leuk en interessant vinden of met mensen die hetzelfde zijn als wij.

We voelen ons aan getrokken het verhaal en identiteit.

Voorbeeld wanneer mensen geen gelijkgestemdheid ervaren is in het verkeer. Wanneer iemand je bijvoorbeeld afsnijd …

Het enige wat je ziet is een blikken doos.

Idee #4: De regel van wederkerigheid

Dit is de behoefte om gunsten die ons gegeven zijn terug te geven.

Studie uit het boek: een experiment heeft ons geleerd dat een pepermuntje op de rekening de fooi met 3,5% verhoogde. Met twee pepermuntjes was het 14% meer en met twee pepermuntjes en een persoonlijke motivatie tot wel 20% meer!

Een simpel cadeau als een pepermuntje (in combinatie met een compliment) geeft mensen het gevoel dat ze iets terug moeten doen.

Dit is een klassieke win-win.

Het voelt goed iets te geven en mensen hebben het gevoel iets terug te doen waardoor er een gezonde wisselwerking bestaat. 

Idee #5: Het creëren van urgentie

Mijn online marketing mentor heeft me geleerd dat de volgende twee elementen de belangrijkste zijn van een verkoopproces, namelijk urgentie en schaarste.

Voorbeeld uit de sales: het gaat niet om het verkoopproces maar de aankoopbeslissing en een van het meest invloedrijke wapen om die aankoopbeslissing te beïnvloeden is urgentie.

Idee #6: Autoriteit

De meest invloedrijke sprekers in de wereld beweren dat het belangrijkste van een speech een autoritaire introductie is.

De eerste 2 minuten vormen daarmee de volgende 90 minuten.

Om die reden zie je altijd die uitgebreide introductie films tijdens evenementen, simpelweg om autoriteit te bouwen.

Autoriteit is het volgende wapen van invloed.

Mensen nemen namelijk sneller advies aan van mensen die autoriteit uitstralen. Dit kun je realiseren door bijvoorbeeld een uniform, bedrijfskleding of een diploma of bewezen resultaten.

De essentie hiervan zit hem simpelweg geloofwaardig overkomt door mensen te laten zien dat je weet waar je het over hebt.

Idee #7: Beïnvloedt mensen met inspiratie

Dit idee werkt twee kanten uit.

Neem het voorbeeld van dit YouTube-kanaal, ik neem het initiatief inspiratie rond te strooien met het resultaat dat mensen door mijn werk op een positieve manier worden beïnvloedt.

De eerste keer dat ik dit realiseerde was vorig jaar oktober.

Toen schreef ik een artikel genaamd 6 Redenen dat alles gebeurt met een reden.

Het was een artikel met een persoonlijk verhaal en wijze boodschap dat enorm goed werd opgevangen dat het enorm veel gedeeld werd.

Een jaar later staat het artikel in de top 3 van de Google zoekmachine en komen er dagelijks tientallen mensen op mijn blog via dit artikel.

Begin zelf met beïnvloeden want als we dit allemaal met de juiste intenties doen word de wereld waarin we leven steeds een beetje beter.

Idee #8: Consistentie

Dit idee is gebaseerd op een concept uit de psychologie dat mensen geneigd consistent te blijven met onze woorden en daden.

Je kunt hier dus zowel andere mensen als jezelf positief mee beïnvloeden.

Het idee dat anderen bijvoorbeeld afweten van een doel zoals bijvoorbeeld mijn 31 voor 31 challenge waar ik in de maand december elke dag een video zal plaatsen.

Ik vertel dit je nu want als het niet lukt, zullen andere mensen me eraan houden

Dit werkt enorm motiverend.

Idee #9: Verliesaversie

Dit idee is gebaseerd op een concept uit de psychologie dat het vermijden van pijn een grotere motiverende factor is dan het ervaren van plezier.

Het is enorm belangrijk rekening te houden met die principe.

Het kan wederom zowel jezelf als anderen helpen inzien waarom je bepaalde keuzes maakt.

Neem nou het voorbeeld uit de video, dat mensen op jonge leeftijd weinig doen aan hun gezondheid omdat het korte termijn pijn veroorzaakt door bijvoorbeeld te moeten sporten.

Als mensen vervolgens ouder worden en hun gezondheid begint te leiden onder de slechte gewoontes van de afgelopen jaren, pas dan beginnen mensen te veranderen.

Kortom, de potentiële pijn is een grote motiverende factor.

Idee #10: Gebruik overeenstemming

Het woord dat de meeste betekenis heeft voor mensen is hun eigen naam.

Door het gebruiken van mensen hun naam krijg je mensen meteen hun aandacht omdat je ze persoonlijk benadert. Ook ontwikkel je sneller een connectie met mensen.

Meer daarover in de boekreview van vorige maand: 10 Beste Ideeën Van Hoe Je Vrienden Maakt en Mensen Beïnvloedt!

Laat me weten welk wapen van invoel jij gaat toepassen en waarom hier beneden in de opmerkingen!

Boks,

Tom

DE BESTE STRATEGIËN IN ÉÉN GIDS!

Gratis PDF-Download:
ULTIEME STRATEGIËN VOOR
MEER CHARISMA &
SOCIAAL ZELFVERTROUWEN
DOWNLOAD
Geen zorgen, je kunt je altijd weer afmelden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *