Mensen Beïnvloeden: 5 Principes Voor Meer Overtuigingskracht

De Sociaal Meesterschap Videotraining: 

[Gratis 3-Delige Videotranig]
Meld je aan en ontvang de exclusieve 3-delige Sociaal Meesterschap vidoetraining gratis in je mail!
Ik ben erbij!
Ik weet zeker dat je dit gaat waarderen!

In deze video gaan we het hebben over overtuigingskracht en het beïnvloeden van mensen.

Je hebt waarschijnlijk het idee dat over het algemeen best rationeel bent niet? Je maakt een lijstje in je hoofd met voor- en nadelen en maakt op basis daarvan vervolgens een keuze.

De waarheid is; wij mensen zijn vaak veel irrationeler dan we willen toegeven. Soms zijn onze keuzes gebaseerd op de kleinste irrationele details zoals een paar kleine woorden.

Mensen Beïnvloeden: Meer Overtuigingskracht (Samenvatting)

Om die reden geef ik je in deze video 5 principes waarmee jij de situatie in je voordeel kan draaien door iemand ervan te overtuigen iets te doen.

Ik wil je meegeven dat de principes die ik je in deze video ga geven enorm krachtig zijn en wil je daarom vragen hier ethisch mee om te gaan.

Ook zijn deze principes geen vervangen voor empathie of invloed door de juiste intenties.

Aan de andere kant, zodra je begint met het toepassen van de principes zal je verstelt staan hoe effectief ze zijn.

#1: Ik zou hetzelfde denken als ik in jouw schoenen zou staan

Wanneer mensen hun hakken in het zand zetten.

Wat je doet is je laat weten dat je degene begrijpt en benoemd daarbij al zijn of haar redenen om iets niet te doen.

Vervolgens geef je diegene een ander perspectief door de redenen te benoemen om het wel te doen.

Dit is een vorm van omgekeerde psychologie.

Als je eerst laat zien dat degene tegenover je inderdaad goede redenen heeft, is diegene vervolgens sneller bereid jouw redenen als legitiem te gaan zien.

#2: Heb je ook een uitzondering gemaakt?

Zou het mogelijk zijn alleen voor deze keer een uitzondering te maken?

Dit is een subliminale boodschap, ofwel verpakte boodschap en werkt in op iemands onbewuste.

#3: De Ja-ladder

Dit is een principe dat voortkomt uit de verkooppsychologie.

Voorbeeld:

  • Heb je ooit gehoord van … ?
  • Denk je dat het iets is dat je leuk zou vinden?
  • Zou je het leuk vinden een keer mee te gaan?
  • Cool. Woensdag avond is de eerst volgende klas. Als je me je nummer geeft dan laat ik je meer weten.

In dit geval gebruik ik 3 kleine vragen voordat ik naar de grote vraag ga.

#4: Het woord waarom!

Dit is een principe uit het boek Invloed: De Psychologie Van Overtuigen.

Mensen hebben het idee dat het woord waarom alles wat je daarvoor gezegd hebt verantwoord met een legitieme reden.

Uit onderzoek uit het boek Influence blijkt dat als mensen sneller akkoord gaan met je verzoek als je het woord waarom gebruikt.

#5: Gebruikt mensen hun naam in je verzoek

Stel je komt bij de bar en je ziet de naam van de uitsmijter en je gebruikt zijn naam aan het einde van de zin…

Bonus Tip: Stel jullie nemen nu iemand aan, hoe weet je dat het de juiste keuze was in een jaar.

Met andere woorden, over welke talenten en kwaliteiten moet de juiste kandidaat beschikken?

Dit is een techniek dat werkt mensen op mensen hun verbeelding.

Als zij later gaan nadenken over wie ze moeten kiezen, hebben ze jou al eens op een onbewust manier ingebeeld als de juiste persoon.

Dit wordt ook wel een subliminaal commando ofwel verborgen boodschap genoemd.

Check de video voor meer detail!

Boks, Tom

DE BESTE STRATEGIËN IN ÉÉN GIDS!

Gratis PDF-Download:
ULTIEME STRATEGIËN VOOR
MEER CHARISMA &
SOCIAAL ZELFVERTROUWEN
DOWNLOAD
Geen zorgen, je kunt je altijd weer afmelden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *